W połowie przyszłego roku w szpitalu w Ostródzie ma zacząć działać voicebot, czyli program komputerowy, który porozumiewa się z użytkownikiem głosowo. Robot będzie odbierać telefony od pacjentów, sztuczna inteligencja ma też dzwonić, by przypomnieć o zaplanowanej wizycie. Ta technologia może też wspierać lekarzy przy stawianiu diagnozy, ale do tego potrzebna jest zmiana przepisów.
– Wiem, że sztuczna inteligencja w rejestracji to będzie rewolucja, ale przed tą technologią nie uciekniemy, dlatego chcemy to zrobić w formie pilotażu – mówi Janusz Boniecki, prezes szpitala w Ostródzie.

Ostródzka lecznica to szpital powiatowy, który ma niecałe 200 łóżek. Szef tej placówki nie ukrywa, że teraz pacjenci mają duży problem, by dodzwonić się do rejestracji, ale chce to zmienić. Telefony od pacjentów ma odbierać voicebot, czyli sztuczna inteligencja. Program komputerowy ma powstać specjalnie na potrzeby tego szpitala. Dyrekcja przygotowuje przetarg na drugi etap informatyzacji placówki. Niestety teraz działa w niej kilka systemów, które trzeba ujednolicić, a przy okazji ma powstać także program komputerowy, który tak zostanie zaprogramowany, by odpowiadać na najbardziej popularne pytania pacjentów.

– Na ten projekt potrzebujemy ok. 400 tysięcy złotych – mówi Boniecki. – Finansowanie mamy mieć zapewnione z Polskiego Funduszu Rozwoju. Rozmawiałem o tym pomyśle z wiceministrem Januszem Cieszyńskim i zgodził się, więc mamy zielone światło z resortu, by zacząć to wdrażać.

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/zdrowie/zastosowanie-sztucznej-inteligencji-w-medycynie,493017.html

Skip to content