{"id":3541,"date":"2020-11-05T08:02:26","date_gmt":"2020-11-05T07:02:26","guid":{"rendered":"http:\/\/szpital-ostroda.pl\/informacja-dla-pacjentow-w-sprawie-standardu-organizacyjnego-teleporady-w-ramach-podstawowej-opieki-zdrowotnej\/"},"modified":"2020-11-05T08:02:26","modified_gmt":"2020-11-05T07:02:26","slug":"informacja-dla-pacjentow-w-sprawie-standardu-organizacyjnego-teleporady-w-ramach-podstawowej-opieki-zdrowotnej","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/informacja-dla-pacjentow-w-sprawie-standardu-organizacyjnego-teleporady-w-ramach-podstawowej-opieki-zdrowotnej\/","title":{"rendered":"Informacja dla pacjent\u00f3w w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
W celu poprawy jako\u015bci us\u0142ug medycznych w podstawowej opiece zdrowotnej oraz zapewnienia bezpiecze\u0144stwa pacjentów i personelu medycznego w czasie epidemii SARS-CoV-2 wprowadzone zosta\u0142y nast\u0119puj\u0105ce zasady udzielania teleporad w Szpitala w Ostródzie S.A.<\/font><\/p>\n I TELEPORADA<\/b><\/font><\/p>\n Teleporada jest to \u015bwiadczenie zdrowotne udzielane na odleg\u0142o\u015b\u0107 w ramach podstawowej opieki zdrowotnej. Osob\u0105 udzielaj\u0105c\u0105 teleporady mo\u017ce by\u0107:<\/font><\/p>\n lekarz,<\/font><\/p>\n<\/li>\n piel\u0119gniarka lub po\u0142o\u017cna.<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n Wymienione osoby udzielaj\u0105 teleporada stosownie do swoich uprawnie\u0144, zakresu \u015bwiadczonych us\u0142ug i kompetencji.<\/font><\/p>\n II REJESTRACJA<\/b><\/font><\/p>\n W celu umówienia teleporady w ramach nocnej i \u015bwi\u0105tecznej opieki zdrowotnej nale\u017cy skontaktowa\u0107 si\u0119 z rejestracj\u0105 89 544 45 45 wew. 0<\/b> w godzinach od 18:00 do 8:00 <\/b><\/font><\/p>\n III KONTAKT OSOBY UDZIELAJ\u0104CEJ TELEPORADY<\/b><\/font><\/p>\n Po dokonanej rejestracji lekarz kontaktuje si\u0119 z pacjentem telefonicznie w celu udzielenia teleporady w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem w ustalonym wcze\u015bniej terminie, teleporada jest anulowana.<\/font><\/p>\n<\/li>\n Osoba udzielaj\u0105ca teleporady, przed jej udzieleniem potwierdza to\u017csamo\u015b\u0107 pacjenta. Zakres danych mo\u017ce obejmowa\u0107 informacje, o których mowa w art 25 ust. 1 pkt. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj.<\/font><\/p>\n nazwisko i imi\u0119 (imiona),<\/font><\/p>\n<\/li>\n dat\u0119 urodzenia,<\/font><\/p>\n<\/li>\n oznaczenie p\u0142ci,<\/font><\/p>\n<\/li>\n adres miejsca zamieszkania<\/font><\/p>\n<\/li>\n numer PESEL, je\u017celi zosta\u0142 nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie maj\u0105 nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzaj\u0105cego to\u017csamo\u015b\u0107,<\/font><\/p>\n<\/li>\n w przypadku gdy pacjentem jest osoba ma\u0142oletnia, ca\u0142kowicie ubezw\u0142asnowolniona lub niezdolna do \u015bwiadomego wyra\u017cenia zgody – nazwisko i imi\u0119 (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania;<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n Osoba udzielaj\u0105ca teleporada odnotowuje w dokumentacji medycznej informacje dotycz\u0105ce udzielonego \u015bwiadczenia.<\/font><\/p>\n<\/li>\n Zarówno teleporada jak i gromadzenie danych pacjenta odbywaj\u0105 si\u0119 w sposób zapewniaj\u0105cy poufno\u015b\u0107.<\/font><\/p>\n<\/li>\n Drog\u0105 telefoniczn\u0105 realizowany jest wywiad lekarski\/piel\u0119gniarski, którego efektem mo\u017ce by\u0107 m.in. udzielenie porady, wystawienie e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienia lekarskiego lub innego za\u015bwiadczenia lub podj\u0119cie decyzji o udzieleniu porady w trybie stacjonarnym.<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n IV WIZYTY OSOBISTE <\/b><\/font><\/p>\n W przypadku konieczno\u015bci udzielenia porady lekarskiej w bezpo\u015brednim kontakcie pacjent proszony jest przyjazd do Szpitala lub planowana jest wizyta domowa.<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n O wizycie osobistej, jej czasie i sposobie jej realizacji decyduje lekarz.<\/font><\/p>\n V ZG\u0141ASZANIE ZAPOTRZEBOWANIA NA LEKI STA\u0141E<\/b><\/font><\/p>\n Zapotrzebowanie na recepty na leki przewlekle stosowane s\u0105 wy\u0142\u0105cznie w sytuacjach wyj\u0105tkowych zgodnie z decyzj\u0105 lekarza.<\/font><\/p>\n VI E-RECEPTY, E-SKIEROWANIA, E-ZWOLNIENIA <\/b><\/font><\/p>\n Osoba udzielaj\u0105ca teleporady informuje pacjenta o sposobie realizacji wystawionej e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienia, zlece\u0144 dodatkowych, informuj\u0105c o kodzie e-dokumentu, umo\u017cliwiaj\u0105cym jego realizacj\u0119 lub\/i metodzie uzyskania tego kodu (np. SMS, e-mail, skorzystanie z serwisu Internetowe Konto Pacjenta lub w sytuacjach szczególnych odbiór dokumentów w Rejestracji Szpitala przy ul. ul. W\u0142. Jagie\u0142\u0142y 1, 14-100 Ostróda.<\/font><\/p>\n \n <\/p>\n VII INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH<\/b><\/font><\/p>\n Szczegó\u0142owe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajduj\u0105 si\u0119 na stronie:<\/font><\/p>\n\n
\n
\n
\n