{"id":3541,"date":"2020-11-05T08:02:26","date_gmt":"2020-11-05T07:02:26","guid":{"rendered":"http:\/\/szpital-ostroda.pl\/informacja-dla-pacjentow-w-sprawie-standardu-organizacyjnego-teleporady-w-ramach-podstawowej-opieki-zdrowotnej\/"},"modified":"2020-11-05T08:02:26","modified_gmt":"2020-11-05T07:02:26","slug":"informacja-dla-pacjentow-w-sprawie-standardu-organizacyjnego-teleporady-w-ramach-podstawowej-opieki-zdrowotnej","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/informacja-dla-pacjentow-w-sprawie-standardu-organizacyjnego-teleporady-w-ramach-podstawowej-opieki-zdrowotnej\/","title":{"rendered":"Informacja dla pacjent\u00f3w w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej"},"content":{"rendered":"

Informacja dla pacjentów<\/font><\/font><\/font><\/h2>\n

w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej<\/font><\/font><\/font><\/h2>\n

 <\/p>\n

W celu poprawy jako\u015bci us\u0142ug medycznych w podstawowej opiece zdrowotnej oraz zapewnienia bezpiecze\u0144stwa pacjentów i personelu medycznego w czasie epidemii SARS-CoV-2 wprowadzone zosta\u0142y nast\u0119puj\u0105ce zasady udzielania teleporad w Szpitala w Ostródzie S.A.<\/font><\/p>\n

I TELEPORADA<\/b><\/font><\/p>\n

Teleporada jest to \u015bwiadczenie zdrowotne udzielane na odleg\u0142o\u015b\u0107 w ramach podstawowej opieki zdrowotnej. Osob\u0105 udzielaj\u0105c\u0105 teleporady mo\u017ce by\u0107:<\/font><\/p>\n

    \n
  1. \n

    lekarz,<\/font><\/p>\n<\/li>\n

  2. \n

    piel\u0119gniarka lub po\u0142o\u017cna.<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n

    Wymienione osoby udzielaj\u0105 teleporada stosownie do swoich uprawnie\u0144, zakresu \u015bwiadczonych us\u0142ug i kompetencji.<\/font><\/p>\n

    II REJESTRACJA<\/b><\/font><\/p>\n

    W celu umówienia teleporady w ramach nocnej i \u015bwi\u0105tecznej opieki zdrowotnej nale\u017cy skontaktowa\u0107 si\u0119 z rejestracj\u0105 89 544 45 45 wew. 0<\/b> w godzinach od 18:00 do 8:00 <\/b><\/font><\/p>\n

    III KONTAKT OSOBY UDZIELAJ\u0104CEJ TELEPORADY<\/b><\/font><\/p>\n

      \n
    1. \n

      Po dokonanej rejestracji lekarz kontaktuje si\u0119 z pacjentem telefonicznie w celu udzielenia teleporady w wyznaczonym terminie wizyty. W przypadku trzech nieudanych prób kontaktu z pacjentem w ustalonym wcze\u015bniej terminie, teleporada jest anulowana.<\/font><\/p>\n<\/li>\n

    2. \n

      Osoba udzielaj\u0105ca teleporady, przed jej udzieleniem potwierdza to\u017csamo\u015b\u0107 pacjenta. Zakres danych mo\u017ce obejmowa\u0107 informacje, o których mowa w art 25 ust. 1 pkt. 1 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, tj.<\/font><\/p>\n

        \n
      1. \n

        nazwisko i imi\u0119 (imiona),<\/font><\/p>\n<\/li>\n

      2. \n

        dat\u0119 urodzenia,<\/font><\/p>\n<\/li>\n

      3. \n

        oznaczenie p\u0142ci,<\/font><\/p>\n<\/li>\n

      4. \n

        adres miejsca zamieszkania<\/font><\/p>\n<\/li>\n

      5. \n

        numer PESEL, je\u017celi zosta\u0142 nadany, w przypadku noworodka – numer PESEL matki, a w przypadku osób, które nie maj\u0105 nadanego numeru PESEL – rodzaj i numer dokumentu potwierdzaj\u0105cego to\u017csamo\u015b\u0107,<\/font><\/p>\n<\/li>\n

      6. \n

        w przypadku gdy pacjentem jest osoba ma\u0142oletnia, ca\u0142kowicie ubezw\u0142asnowolniona lub niezdolna do \u015bwiadomego wyra\u017cenia zgody – nazwisko i imi\u0119 (imiona) przedstawiciela ustawowego oraz adres jego miejsca zamieszkania;<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n<\/li>\n

      7. \n

        Osoba udzielaj\u0105ca teleporada odnotowuje w dokumentacji medycznej informacje dotycz\u0105ce udzielonego \u015bwiadczenia.<\/font><\/p>\n<\/li>\n

      8. \n

        Zarówno teleporada jak i gromadzenie danych pacjenta odbywaj\u0105 si\u0119 w sposób zapewniaj\u0105cy poufno\u015b\u0107.<\/font><\/p>\n<\/li>\n

      9. \n

        Drog\u0105 telefoniczn\u0105 realizowany jest wywiad lekarski\/piel\u0119gniarski, którego efektem mo\u017ce by\u0107 m.in. udzielenie porady, wystawienie e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienia lekarskiego lub innego za\u015bwiadczenia lub podj\u0119cie decyzji o udzieleniu porady w trybie stacjonarnym.<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n

        IV WIZYTY OSOBISTE <\/b><\/font><\/p>\n

          \n
        1. \n

          W przypadku konieczno\u015bci udzielenia porady lekarskiej w bezpo\u015brednim kontakcie pacjent proszony jest przyjazd do Szpitala lub planowana jest wizyta domowa.<\/font><\/p>\n<\/li>\n<\/ol>\n

          O wizycie osobistej, jej czasie i sposobie jej realizacji decyduje lekarz.<\/font><\/p>\n

          V ZG\u0141ASZANIE ZAPOTRZEBOWANIA NA LEKI STA\u0141E<\/b><\/font><\/p>\n

          Zapotrzebowanie na recepty na leki przewlekle stosowane s\u0105 wy\u0142\u0105cznie w sytuacjach wyj\u0105tkowych zgodnie z decyzj\u0105 lekarza.<\/font><\/p>\n

          VI E-RECEPTY, E-SKIEROWANIA, E-ZWOLNIENIA <\/b><\/font><\/p>\n

          Osoba udzielaj\u0105ca teleporady informuje pacjenta o sposobie realizacji wystawionej e-recepty, e-skierowania, e-zwolnienia, zlece\u0144 dodatkowych, informuj\u0105c o kodzie e-dokumentu, umo\u017cliwiaj\u0105cym jego realizacj\u0119 lub\/i metodzie uzyskania tego kodu (np. SMS, e-mail, skorzystanie z serwisu Internetowe Konto Pacjenta lub w sytuacjach szczególnych odbiór dokumentów w Rejestracji Szpitala przy ul. ul. W\u0142. Jagie\u0142\u0142y 1, 14-100 Ostróda.<\/font><\/p>\n

          \n <\/p>\n

          VII INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH<\/b><\/font><\/p>\n

          Szczegó\u0142owe informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajduj\u0105 si\u0119 na stronie:<\/font><\/p>\n

          https:\/\/szpital-ostroda.pl\/ochrona-danych-osobowych-informacja-o-przetwarzaniu-danych<\/font><\/a><\/u> <\/font><\/p>\n

          \n <\/p>\n

          Zach\u0119camy pacjentów do za\u0142o\u017cenia Internetowego Konta Pacjenta, bezp\u0142atnej aplikacji Ministerstwa Zdrowia, w której szybko i bezpiecznie mo\u017cna sprawdzi\u0107 informacje o swoim zdrowiu (<\/font>https:\/\/pacjent.gov.pl\/internetowe-konto-pacjenta<\/u><\/font><\/a>).<\/font><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"

          Informacja dla pacjentów<\/font><\/font><\/font><\/h2>\n

          w sprawie standardu organizacyjnego teleporady w ramach podstawowej opieki zdrowotnej<\/font><\/font><\/font><\/h2>\n

           <\/p>\n

          W celu poprawy jako\u015bci us\u0142ug medycznych w podstawowej opiece zdrowotnej oraz zapewnienia bezpiecze\u0144stwa pacjentów i personelu medycznego w czasie epidemii SARS-CoV-2 wprowadzone zosta\u0142y nast\u0119puj\u0105ce zasady udzielania teleporad w Szpitala w Ostródzie S.A.<\/font><\/font><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"_acf_changed":false,"footnotes":""},"categories":[4],"tags":[],"class_list":["post-3541","post","type-post","status-publish","format-standard","hentry","category-aktualnosci"],"acf":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3541","targetHints":{"allow":["GET"]}}],"collection":[{"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3541"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3541\/revisions"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3541"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3541"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/szpital-ostroda.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3541"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}